Trakční napětí vozidla je přivedeno na vstup děliče napětí. Výstup děliče je přiveden na vstup převodníku napětí/proud. Výstupem tohoto převodníku je proud v rozsahu 4 mA až 20 mA, který je přímo úměrný velikosti snímaného trakčního napětí. Vysokonapěťová a bezpečná nízkonapěťová část převodníku je z bezpečnostních důvodů galvanicky oddělena.
Trakční proud vozidla je snímaný z bočníku vozidla. Obdobně jako v případě měření trakčního napětí je napětí z tohoto bočníku přivedeno na vstup převodníku napětí/proud. Výstupem převodníku je pak proud v rozsahu 4 mA až 20 mA, který je přímo úměrný měřenému trakčnímu proudu. I v tomto převodníku je vysokonapěťová a bezpečná nízkonapěťová část galvanicky oddělena.
Proudové signály z převodníků jsou přivedeny na analogové vstupy záznamové jednotky tachografu TTZ, ve které je z těchto parametrů, ujeté vzdálenosti a času, vypočítávána spotřebovaná a rekuperovaná elektrická energie. Takto změřená energie je pak zaznamenávána na kartu paměti tachografu a zároveň jsou na jednom z výstupů záznamové jednotky generovány impulsy odpovídající změně energie o 0,1 kWh. Tyto impulsy jsou určeny pro zobrazení spotřeby na elektronickém počítadle umístěném na zobrazovací jednotce tachografu.
Záznamy o spotřebované a rekuperované jsou dostupné prostřednictvím vyhodnocovacího programu tachografů řady TT.